Vi har Norges mest fornøyde bredbåndskunder!🥇

Trine Husjord og Ida Jenssen Malnes, Salgs- og markedskonsulent, Lofotkraft Bredbånd. Foto: Tore Berntsen, Visualdays.no

EPSI Rating Norge har igjen målt kundetilfredsheten i bredbånds-, tv-, og strømmebransjen. "Eksamensresultatene" viser at Altibox-Partnerskapets bredbåndskunder atter en gang er Norges mest fornøyde!

Resultatene gir ikke bare en score for tilfredshet. Det gir oss også en mulighet til å dykke ned i hva kundene er aller mest tilfredse med og hvilke resultater som har gått ned siden i fjor. En unik kilde til læring der, altså!

Bredbåndsfasiten

Det kundene våre verdsetter mest, er at vi kommer med relevante råd og anbefalinger, holder dem godt informert om ting som påvirker kundeforholdet, og at de føler seg ivaretatt. Dere svarer at vi er pålitelige og at vi innfrir på stabilitet i tjenesten.

Ja, for det er også ting å jobbe med her. Flere melder om wifi-frustrasjon. Det forstår vi godt – lite er mer irriterende enn hakking og treghet i nettet. Vår erfaring er at problemet ofte handler om mangelfull trådløs dekning, og derfor er vi i ferd med å lansere en ny wifi-tjeneste, Altibox Wifi Overalt, som vi håper vil gi bedre dekning i mange hjem.

Hva med tv da?

I fjor måtte vi, etter et halvår uten TV 2 på skjermene, tre ned fra EPSIs tv-trone. Månedene som har gått etter at TV 2 kom tilbake til oss har ikke gitt oss tronen tilbake, men vi er på god vei: Ingen aktører har like stor fremgang som Altibox, som kan vise til økning på samtlige parametere som måles: omdømme, produktkvalitet, forventninger, servicekvalitet, verdi for pengene og lojalitet.

Pålitelighet og innholdet vi tilbyr blir trukket fram som mest positivt. Stadig flere bruker de inkluderte poengene sine til å velge innhold selv, samtidig som vi fyller på vår egen, inkluderte strømmetjeneste Godt Norsk med mye kvalitetsinnhold. Vi håper dette har noe å si – i tillegg til at vi fikk TV 2 tilbake. Samtidig vet vi at tv og strømming er viktig for mange – og at vi må fortsette å jakte det beste innholdet og de beste løsningene for å innfri.

– Vi er glade og takknemlige for tilbakemeldingene. Samtidig ser vi at kundene forventer stadig mer av oss og vi vil gå gjennom undersøkelsen for å se hva vi kan gjøre for å gjøre kundene enda mer fornøyde, sier daglig leder i Lofotkraft Bredbånd, Espen Thorvaldsen.

Oppsummert: TUSEN TAKK for så mange nyttige tilbakemeldinger – i begge retninger! Det motiverer, gleder og gir god læring.

Espen Thorvaldsen, Lofotkraft Bredbånd, Foto: Tore Berntsen, Visualdays.no
Espen Thorvaldsen, Lofotkraft Bredbånd, Foto: Tore Berntsen, Visualdays.no